Friday, April 22, 2011

Exam

Salam semua....masing2 sibuk dengan examnya yang tak pernah habis...ye la sampai ke kubur pun ada soalan nya jugak...walaupun soalannya dah bocur tapi kalu tiada persiapan dari awal ....susah jugak nak jawap...harap kita sama2 la bersedia...dah lama tak menyiarkan renungan minggu ini...

Dalam derita ada bahagia dalam gembira mungkin terselit derita..
Tak sapa tahu
Tak siapa minta ujian bertemu

Bibir Mudah ucap bersabar
tapi hati remuk menderita
Manusia memandang
Mempunyai banyak tafsiran nya

Segala takdir
terima lah dengan hati terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

Harus ada rasa bersyukur
Setiap kali ujian datang menjelma
Itu jelas nya membuktikan
Allah mengasihi kamu setiap masa
Diuji setiap keimanan mu
Sedangkan ramai terbiar dilalaikan

Hanya yang terpilih sahaja
Antara berjuta mendapat rahmatNya
Allah rindu mendengarkan
Rintihan mu berpanjangan
Bersukur lah dan tabah menghadapi

Friday, April 15, 2011

Cerita Kosong Je...

Salam semua anak2 yang sibuk dengan urusan harian masing2... Moga semua berjalan lancar saperti yang dirancangkan disamping berdoa pada Illahi permudahkan semua urusan kita..Dah lama tak menulis diruang ini kerana kita baru saja berjumpa.
Balek dari bercuti tempuh hari ayah terus ditukarkan ketempat projek yang baru. Kawasan projek disekitar Abu Dhabi sahaja tapi ia berhampiran dengan president palace. Syafiq tahu la tempat tu kerana dia pernah berjalan jalan disitu. Projek nya sama juga iaitu buat tunnel dan perbesarkan jalan.Walaupun jalan dah ada tiga lorong mahu ditambah jadi empat lorong.Itu lah bila dah banyak wang dan tak tahu nak buat apa macam2 lah yang di reka nak mencantekan negaranya.
Kalau nak dilihat jalan nya sibuk tak juga lah sesibuk jalan di Bangi diwaktu pagi tu. Tapi yang anehnya projek ini kena siap dalam masa 9 bulan..Nampak nya mustahil.. Masa dah berjalan satu bulan satengah. Sekarang ni baru proses cabut pokok kurma yang ditanam ditepi jalan...Kesian pokok kurma yang sedang berputik tu telah pun dicabut...
Ada seorang engineer dari contractor dia orang pakistan, bila dia tahu ayah dari malaysia dia pun terus cakap bahasa melayu. Ada juga la orang boleh cakap melayu kat projek tu.Dia tu pernah kerja disingapore selama 4 tahun dan setiap hari minggu dia suka pergi malaysia hingga ke negeri sembilan kata nya.
Minggu lepas baru la merasa sedikit hujan renyai renyai disini. Agaknya nak tukar musim dah ni.Sekarang dah nak masuk musim panas.Rasanya nak postkan gambar disini tapi masalah teknikal maka lain kali la...

Perjalanan hidup kita [especially umi dan ayah]

Sunday, April 10, 2011



Even though this video only mention 'mother', but we dedicate this song to our ayah to.

Thanks umi and ayah coz always being with us every time and every second. Not just when we need u.

Love u, muah2 <3